onsdag 11 november 2009

Vår lilla ängladocka

Tänk att hon äntlingen är här. Som jag har längtat. Nu längtar man istället efter varje vaken stund med henne. Man kollar på klockan och hoppas att hon ska vakna lite tidigare än vad hon brukar. Bara så man kan ligga och gosa och snooosa på henne.

Just nu ligger hon och sover och kommer vakna runt fem tiden. Om hon inte vaknar så väcker jag henne, för var tredje timma ska hon ha mat. Lillstumpan. Pappa Kristian sover också. Han är så duktig med henne och tar hand om henne så fint. Det är han som är världsbäst på att byta blöja. Under tiden han byter blöja på henne har de sin lilla egen tid tillsammas och ligger och pratar, ungefär på samma sätt som hon och jag har när jag ammar. Det är så mysigt!!!!!!

Nu vill vi åka hem. Vi har det jätte bra här och personalen är verkligen supergulliga och hjälper oss med allt man kan tänka sig. Men hem är ändå hem. Man vill hem och visa henne sin lilla vagga som mormor har gjort till henne. Visa henne alla hennes fina kläder och lägga henne i sin fina barnvagn. Framför allt vill vi komma hem och visa henne för hela världen! Vi vill att alla ska se vilken fin flicka vi har och hur liten och stark hon är.

Ikväll efter fem målet ska jag åka hem och hämta lite kläder till prinsessan. Mormor och morfar har vart så söta och skickat kläder till dig. Än så länge tycker du nog att det är ganska mysigt att vara naken med bara blöja och det ska du få vara så länge vi är här.

/ Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar