fredag 6 november 2009

I natt

Den här natten kan ha varit den mest innehållsrika på länge. Innehållsrik på allt annat än sömn. Istället för att nu bara köra testslingor på hjärtlud och sammandragningar 10 gånger om dagen så ska det nu börja bli en rutin under natten också. Två gånger mitt i natten flyger en barnmorska in och tänder strålkastarljuset ovanför britsen och börjar mummla på norrländska om hur svår den nya maskinen är i förhållande till den gamla modellen. Just det man vill höra klockan 2 på natten när man i övrigt ligger som en kung och sover på ett plastöverdrag på en hård, enligt IKEA kallad medelfast/stenhård säng.

Jag är inte bitter...
Det är bara en blandning av total inkompetens, för få sovtimmar, och en känsla av att minuterna rör sig som timmar på klockan som gör att man blir lite mindre lycklig.

Jag börjar tycka att Helenes snarkningar är rätt charmiga. Jag är dock ytterst tveksam om andra havande mammor hade tyckt samma sak.


Lite senare...

Läkaren var precis inne i rummet så vi var tvungna att fråga ut henne lite. Jag förstår mycket väl att det är svårt att förklara för patienter som inte förstsår medicin hur läget ser ut men de är fan skickliga retoriker alltså. Inga ställningstaganden, inga konkreta beslut.

Dhalia, du skulle födas beräknat datum 091204 men vi är inne på SÖS och väntar på besked.
Troligtvis är du här redan om någon dag helt beroende på vad som beslutas.

Det blir ca en månad för tidigt och du kommer att väga någonstans runt 2 kg.
Vi sitter nu och väntar på lunch och nya kurvorna som ska mäta din puls.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar