onsdag 4 november 2009

Lilllördag på SÖS




Vi börjar bli experter på dessa mätningar nu. Vi märker speciellt av vår nya kompetens när vi möts av unga undersköterskor som nervöst blickar ned i journalen och stammar fram felaktigheter på långa led. Vi kontrar snabbt med intelligenta motfrågor och fnissar sedan när de släpat ut sin utrustning och mumlar något obegripligt.






Vi satt precis och undrade vad det är för stadsdel där på andra sidan.
Snacka om att vara född i Stockholm men inte ha minsta koll på saker och ting.

Jag viftar snabbt bort frågan och pekar mot den vita globen på andra sidan och konstaterar att den är vit för en gångs skull.

Nu har jag hur som helst valt att stanna kvar på SÖS istället för att pendla mellan jobbet och SÖS fram och tillbaka. Nu får de se till att klara sig då mamma Helene behöver mig mer.

Som tur har jag datorn med mig så att man kan få lite jobb gjort på distans medan Helene sover. Är man arbetsnarkoman så är man.

Vi har under tiden som detta skrivits förflyttat oss bort till köket. Det finns till och med en tjock-tv, en gungstol och en microvågsugn. Jag lovar att jag ska paxa gungstolen imorgon bitti när alla andra sömniga pappor ska dricka sitt morgonkaffe och påväg in i Tv-rummet inser att jag har erövrat den bästa platsen.

Hur som helst...

Några halvljumna piroger senare är det dags att gå till kojs och se på en film och lugna ned magen med lite skön nedbäddning.

Gonatt!

/ Pappa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar