onsdag 11 november 2009

Musik

Vi kan bara konstatera att Dhalia tycker om musik. Jag kanske får äta upp det här om det visar sig i framtiden att jag hade så fel, att hon över allt avskyr att lyssna på musik.

Hur som helst har vi märkt att tiden i magen med daglig musik har gett någon form av effekt.
Hon har sina favoritlåtar som hon himlar ögonen till som exempelvis Coldplays - Fix you, Tommy Emmanuels - And so it goes eller Kings of Leons - Manhattan.

Idag låg vi och tittade på varandra under spelning av Coldplay. Vi var helt inne i Dhalias värld i 4:54 min. Underbart!

Det är också häftigt hur man så snabbt kan lära känna varandra. Ny kunskap om hennes personlighet och humör. En sådan kunskap jag fått är att Dhalia alltid efter att man tagit av henne blöjan vill börja kissa. Vid flera tillfällen har hon lyckats lura mig på det viset men nu är det jag som lurar henne. Jag låtsas dra undan blöjan och då kommer strålen som jag fångar upp som i en baseball-handske.

(1-1) Dhalia - Pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar