lördag 7 november 2009

God natt vännen


Nu börjar en mycket lång dag lida mot sitt slut.

Ungefär för två timmar sedan så bäddade jag ned Helene i ett rum där hon skulle få ligga över natten. Hon har haft väldigt ont och går på en del morfin för smärtan. Hon somnade nästan direkt när vi kom in i rummet.

Dhalia ligger på Neoavdelningen där en massa underbara barmorskor tar hand om henne då hon behöver äta varannan timma. Jag har efter att ha gjort mig hemmastadd i ett tredje rum, pga platsbristen,, gått bort till Neo och suttit i en och en halv timme med Dhalia i ett skönt täcke runt oss med hennes lilla kropp mot mitt bröst. Hjärta mot hjärta har vi gosat tillsammans.

Ibland somnade man till och så känner man hur hon greppar tag i huden med sina små händer och lyfter på huvudet för att se vart jag är. Det går inte att beskriva känslan.

Det första jag ska göra imorgon är att gå och pussas med Helene och Dhalia. Det är nästan så att man inte vill sova för att man är rädd att missa någonting viktigt.

Denna fredagen slår allt och på söndag har jag världens bästa fars dag!

/ Pappa

1 kommentar:

  1. Grattis pappan!! Vet att du tar bästaste hand om dina flickor!! Längtar så tills jag får träffa er alla. Dhalia. Finaste. Säg till mamman att hon ska ringa igen när hon orkar o vill. Tänker på er! O ge lillan en puss till från mig! O förresten, hur lång är hon sötisen? O svårt att se vem hon är lik, tror vi måste få se lite fler bilder ;) kramar!!!

    SvaraRadera