måndag 4 januari 2010

Stora tjejen

Idag har jag och lillfia vart på BVC. Hon har växt så mkt! Nu väger hon 3520 gram och är 51 cm lång. Tänk att hon blivit så stor! Hon var iaf jätte duktig och låg och skrattade på skötbordet så t.o.m Kerstin (sköterskan) njöt!

Idag har vi badat. Igen. Det är ju så mysigt. Den blåa baljan som vi fått av Alper och Veronica har vi burit ner i förådet. Nu är det badkaret som gäller. Och varmt ska det vara. Jag har tidigare trott att man inte ska bada så ofta men idag sa Kerstin att man gärna får bada varje dag så länge man har olja så huden inte torkar ur. Oj vad Dhalia blev glad när hon sa det :)

Efter att hon har badat blir hon så gosig. Ligger i famnen med sin goa pyjamas och är sådär nöjd. Sen somnar hon så gott. Det tar på krafterna att bada.


Hon har vart lite förkyld ett par dagar och idag har jag köpt nässpray till henne. Hoppas att det kommer göra underverk för sömnen. Hon ska även sova sittandes. På vänster sida. Hennes högra sida på huvudet är visst lite snett, hehe. Men det var tydligen ingen fara.


Imorgon ska jag ta mig tid och lägga upp lite bilder från jul. Vi har många fina bilder på kusinerna och även del bilder på tomten faktiskt ;)


Nu ska vi gosa ner oss i soffan med täcke och vänta på att vår lilla prinsessa ska vakna och ge oss världens sötaste leende.


Puss och kram Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar