söndag 10 januari 2010

Skrikmaja

Dhalia har en tendens att visa att hon hörs. Speciellt på kvällarna. Ibland kan jag tro att hon tycker det är roligt att skrika så högt hon bara kan, för ibland får man ett gott skratt direkt efteråt. För mig och Kristian är detta fenomen främmande, vi har ju haft världens snällaste och
tystaste bebis i 2 månader!

Igår var en sådan dag. Hon fick mat, ny blöja och massa gos. Men trots det var det dags för skrikkalas. Då tappade vi upp ett bad och hon då blev hon tyst. Jag släckte lampan i taket och hade myslampan på och låg och pratade med henne och plaskade lite. Det var så gott så hon somna!

Inatt har hon sovit i 4½ timma i streck, det är så skönt! Jag tror att hon säkert hade sovit lite längre om jag inte var så snabb och plocka upp henne efter minsta lilla gny. Hade jag gett henne nappen och snuttefilten hade hon säkert somnat om i en halvtimma till. Det ska jag testa inatt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar