söndag 6 september 2009

Sovmorgon

Idag efter att min väckarklocka ringde för andra gången så får jag
ett sms av en god vän där det står:

"Kolla på klockan, det här kommer att vara sovmorgon för dig om
några månader och ett par år framåt ;)"

Underbart! Jag ser faktiskt bara fram emot att få kliva upp
halvtrasig, koka en kopp svart kaffe, slå på morgonnyheterna och
börja laga välling med dig i min famn. På nåt sätt får man då
känna att man lever. Jag har kommit på att det nog är all turbulens
och alla hårda krav som får mig på tå i livet. Jag tror det kommer
från min pappa. Man ska slita som ett djur för dem man älskar och
sen spelar det ingen roll vilka krämpor man själv har då själva
ansträngningen är det man stolt kan se tillbaka på. Sikta mot månen
och hamna bland målnen Dhalia.

Min älskade dotter!
Du är en stor tös nu och hela världen ligger inför dina små
fötter! Små fötter i förhållande till en stor värld lilla vän.

Vi ska tillsammans läsa många vackra sagor och hitta på trolltyg. Lilla Dhalia, jag skulle gå igenom berg och hav för dig!


/ Pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar