onsdag 9 september 2009

Overkligt

Nu är det bara 86 dagar kvar tills du ska komma. Det är visserligen bara CIRKA 86 dagar men ändå. Jag minns när det var 186 dagar kvar. En evighet tyckte man då. Nu börjar tiden komma ikapp en. Det är mindre än 3 månader kvar. Overkligt.

Vi var på en andra Ultraljudsundersökning i går och doktorn tyckte att lilltjejen var lite liten. Tydligen ingenting vi skulle oroa oss för, bara att vi skulle bli inställda på att det inte blir en 5 kilos bebis, vilket faktiskt känns skönt. Förövrigt såg allt bra ut. Alla organ var fina och hon visade på skärmen att du hade hår på huvudet. Så sött. Jag längtar så oerhört mycket att få träffa dig.

Du har tydligen lagt dig redo för livet. Du verkar vilja vara förbered lång tid innan. Det är nog bra. Någon som borde förbereda sig är jag. Jag har ingen aning om hur förlossningen kommer gå till och jag som alltid är så nervös för allt som har med sjukhus att göra är inte ett dugg nervös. Jag har hört skräckexempel från folk som inte vart förberedda. Jag ska läsa på. Jag ska försöka vara så förbered som det går.

Nu är du så "stor" så du knappt får plats med huvudet på ultraljudskärmen. Så lustigt. Ändå är du så liten. Du väger bara 900 gram och är lite mer än 30 cm lång.
Idag har jag haft lite bekymmer med benen men det måste vara för att jag aldrig tog någon rast på jobbet. Hann inte sitta en sekund på mina 4½ timmar. Måste bättra mig. Imorn ska jag börja en timma tidigare så jag kan ta en timmas rast på eftermiddagen. Helt klart värt. Man märker så snabbt på kroppen.

Det är så himla overkligt att du kommer ligga brevid oss här i sängen om 3 månader. Vårt lilla hjärta. Som vi längtar. Du skulle bara veta.

Jag har aldrig längtar efter någon så mycket som jag längtar efter dig.

Vår lilla Dhalia.

/Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar