torsdag 18 juni 2009

Dagen går mot sitt slut

Idag är dagen!

Vi har hängt upp kostym och klänning ute i förtältet till husvagnen.
Jag knöt en slips som efter första gången blev så där perfekt som den bara kan bli.
Rätt längd och så där perfekt fyllig.

Idag är den dagen som barnen kommer att undra över när de växer upp.
Den dagen mamma och pappa får det svart på vitt att vi faktiskt vill dela ett liv ihop. Även om man redan ville det innan så blir det mer på riktigt.

När jag tänker på det så är det faktiskt med Helene som jag trivs allra bäst.
Även om hon ofta går mig på nerverna så skulle jag inte kunna leva utan henna.

Vi är som dag och natt. En motpol som tar ner mig på jorden.

Märkligt det där hur man växer upp. Märkligt hur ens tankar förändras inför vissa saker medan andra förblir som massiva betongblock. Jag brukade alltid säga att min enda princip är att inte ha några principer och jag förstår det uttrycket mer för var dag som går. Mycket handlar ju faktiskt om att kunna anpassa sig i livet. Inte bara rusa på efter ens egna regler utan att se de andra viljorna.

Ibland är det rätt skönt att utgå mer från andras tankar än ens egna.
Man ska inte tro man vet allt.

Att man är ödmjuk i att känna till att man inte alltid har rätt ger i slutändan mer än själva beslutet om att alltid tro att man har rätt.

Idag är dagen inför mitt och Helenes bröllop!

Alla har hunnit somna här i vagnen, bara Baloo vänder sig då och då i sin säng och kastar ett öga mot mig.

Det är en härlig känsla i livet när man kan peka på det som gör det värt att levas.
Det som definierar den man är, vart man är på väg och hur man haft det.

Jag har en egen bild i huvudet av det som jag värdesätter i livet, det som jag också vill föra vidare till mina barn.

Man ska jobba hårt för det man tror på och inte ägna för mycket tid till allt det där ytliga glamorösa. Jag tror att livet är rätt så oglamoröst vilket är just det som gör det så vackert.

Många vill gärna måla upp sina drömcenarion i andra människors tankar.
Verkligheten är ofta mer skitig än så. Sanningen smakar ofta lite annorlunda. Just det annorlunda som gör det verkligt.

- Baloo måste ha ätit något riktigt kryddstarkt ikväll
Husvagnen fylls av en sån där lätt doft av... GÖDSEL!!! Underbart!!!

Man kan inte annat än älska det.
Tur att Helene sover, hon hade fått nervsammanbrott.

Nu är det redan imorgon... Nu är det dags att sova!

Gonatt!

/Pappa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar