tisdag 21 april 2009

Oavsett!

Jag vaknade runt klockan två i natt. Jag vet inte riktigt varför för egentligen är jag riktigt trött men jag antar att en del bitar börjar falla på plats efter en ganska lång period av intensivt arbete.

Jag somnade klockan tio på kvällen utmattad men av någon anledning sitter jag fortfarande vaken.

Rekryteringen på jobbet har gått över förväntan. Det betyder oerhört mycket för mig att få det att klaffa.

Jag är inte längre begränsad på samma sätt, utan jag får min vilja igenom och jag ser redan ett positivt resultat av det hela. Det tar bara väldigt mycket tid och tanke från graviditeten. Det kanske behövs?

Jag pratade med en kompis om föräldrarledighet härom dagen. Att inte alla pappor vill ta ut ledighet förvånar mig mycket. Det kanske finns någon föråldrad form av heder för att i alla lägen kunna försörja sin familj. Jag kan hålla med om det men jag anser trots det att samhället kanske inte alltid behöver se ut som det alltid sett ut. Varför skulle man som pappa vilja missa den allra viktigaste tiden i ens barns liv.

Detta kommer aldrig att hända, märk mina ord.
Du som idag är ofödd ska få en pappa att vara stolt över, en pappa som du alltid kan lita på!

Banden har redan börjat att knytas i tystnad och oavsett vem du är, oavsett när du kommer till oss, så är du och förblir du älskad!

/Pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar