torsdag 9 april 2009

Hur hittar man tid till allt?

Förvisso så arbetar jag sjukt mycket just nu. Det känns som att arbetet är det enda man sysselsätter sig med. Det är inte alls tråkigt utan snarare riktigt motiverande men jag känner ofta att det är en omöjlighet att räcka till på annat håll.

Jag vill ju dels visa för Helene att jag tycker det är spännande med alla olika moment i graviditeten just för att jag själv tycker det är helt fantastiskt men också för att visa min närvaro. Jag vill känna till alla biefekter som påverkar hennes kropp och humör för att bättre kunna förstå men jag missar nog mer än vad jag tror.

Det hndlar väl kanske inte så mycket om att fly det hela eftersom jag innerst inne tycker det ska bli helt otroligt att bli pappa men jag vill inte riktigt göra mig bekväm med tanken om det ifall att det inte skulle bli så.

Jag älskar att jobba hårt så det har blivit en bra sysselsättning då man kanske inte vill stanna till och tänkta för mycket på det hela. Helene kan ju inte komma ifrån det på samma sätt som jag då allt händer henne fysiskt närmare.

Det är mycket man ska veta när barnet kommer känns det som. Då menar jag inte främst de rutiner som är livsviktiga för banet utan mer ställningstagande i saker och ting. Jag förstår givetvis att man under tiden bildar sig en stark uppfattning om hur och vad man behöver göra för sitt ban men jag hör också till dom som anser att många inte har en tanke bakom sitt agerande.

Blir jag pappa ska jag fan a mig bli världens bästa pappa.
På alla sätt!

Det är som om man ärver pappa-genen från alla män i hela familjestammen bakom sig och nu är det upp till mig att tolka det och göra det bästa för vårt kommande barn som jag kan. Man tar med de väldigt många bra delarna som man ärvt och minns. De värderingar man brinner för och kämpar för men också väljer att förbise de mindre bra delarna och försöker att hitta sitt eget sätt att agera efter sunt förnuft och med den kärlek man har.

Nu när jag tänker på det mer och mer så kan jag bara se det alternativet att Helene mår bra hela vägen och att barnet faktiskt föds och blir friskt och starkt, oavsett pojke eller flicka.


Dags att förbereda sig för att åka och jobba

/Kristian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar