onsdag 19 augusti 2009

Växer

Idag var jag på min första konferens inför den nya tjänsten. Det
känns skönt att få ett så pass stort förtroende och att folk
faktiskt uppriktigt förväntar sig något av mig! Det känns bra när
man växer.

Precis som du. Du är nu lite mer än 30 cm och ligger i mammas mage
och tjuvlyssnar på allt som sägs. Vi spelar ofta musik för dig.
Hoppas bara att vi inte stör dig mitt i sömnen. Du kommer ha tid att
sova många nätter i livet, oroa dig inte. Det bästa med ditt liv är
de saker du idag inte vet att du trots allt ska få uppleva. Alla
vackra ting men också alla otäcka.

Livet är fyllt av små nya upplevelser. Många saker upplever man två, tre eller kanske tusentals gånger om men varje gång är unik och konsten av att förstå och känna detta är nog också också den egenskapen som ger oss lyckan i livet.

Det känns samtidigt mycket konstigt att skriva det här till dig. Vem
vet, du kanske sitter i framtiden och läser detta när du är 30 år.
Du kanske aldrig läser det.

Det är därför också svårt att förhålla sig till någon som inte
finns. Du finns förvisso några lager hud ifrån oss men vi känner
inte varandra än.

Mitt liv ska vigas åt att lära känna dig.
Vilken dröm!

Vilken livsresa!
Nu växer även du i livet.
Det är helt och hållet ditt men jag hoppas att vi får den stora
äran att titta på...

/ Pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar