tisdag 19 maj 2009

Lilla busfrö

Jag har kännt att jag har lite värk i högra sidan på magen och igår gjorde det verkligen ont. Jag bad Kristian följa med mig till SÖS för undersökning. Man blir ju lite orolig..

Efter en timmes väntetid fick vi kommai n och träffa doktorn. Hon gjorde UL och såg att allt såg bra ut. När hon skulle visa oss så flyttade lilla bäbisen på sig heeela tiden så hon satt i flera minuter för att försöka pricka in den så vi kunde få ett kort med oss hem, men icke! Vi fick se delar bara. Ett huvud där, en arm där, ett hjärta där och två ben där.. haha. Det var lite skrattretande. Kristian som inte var med på första UL ville ju såklart se lilla skitungen men icke! Här ska det lekas kurragömma med mamma och pappa!

När vi ska göra UL i vecka 18 har lilla grisen ingenstans att gömma sig så DÅ ska vi allt se till att få ett fint litet kort :)

Jag mår förövrigt ganska bra. Har som sagt lite ont men doktorn tror att det är tarmen som spökar. Illamåendet trodde jag var över men icke. Igår fick jag en rejäl dos av illamående och det var inte långt ifrån kräkningarna. Gick och la mig så försvann det.. Vaknade inatt av värken i magen igen och låg och grubblade i flera timmar.
Det finns liksom ingenting som kan beskriva denna känslan. Låg och försökte känna om det rörde sig något där inne, men kände inget..
Tänk att om ett halvår har vi en liten bebis på mitt bröst som bara är VÅR bebis. Som vi har gjort. Äh, det här är sjukt!

JAG LÄNGTAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar